יום שלישי, 13 במאי 2008

כמות מול איכות - עומס המוטל על הלומד , חלק ב

מטלות במהלך הקורס:
היבט נוסף של העמסת הלומדים במטלות בא לידי ביטוי גם במהלך הסמסטר. כאמור, בתואר שלנו יש בממוצע כאחד-עשר קורסים בסמסטר. בתור שיעורי-בית בכל קורס אנו מקבלים כמעט מטלה אחת לכל שבוע. כך שבסופו של דבר יש לנו בין 6 ל-11 מטלות בכל שבוע! זה המון במושגים של עבודות אקדמאיות וקונסטרוקטיביסטיות.
לא תמיד ניתן לאחד בין קורסים גם במטלות שבדרך (הפיגומים ההדרכתיים), כפי שניתן לעשות עם מטלת הסיכום. מה שכן אפשרי (ומתבצע בקורס מידענות דרך האינטרנט של ד"ר הדס וינברגר) הוא ליצור פרוייקט סיום שנבנה יחד עם הקורס. כלומר, המטלות שבמהלך הסמסטר מהוות בעצם חלק מפרוייקט הסיום עצמו או מרכיבות חלקים שונים ממנו.
למשל, נניח שיש לנו קורס "האנימציה כסיפור" שבסופו אנחנו רוצים שהלומדים יפיקו סרטון אנימציה באורך של עד 5 דקות. ישנה האפשרות לתת ללומדים מטלות קטנות לכל אורך הסמסטר כמו למשל: "צרו סרטון באורך של דקה...", או "צרו קובץ ריק שבו יופיעו כפתורים לשליטה על סאונד בפלאש...", וכו'. בסוף סמסטר כזה הלומדים יצטרכו ליצור סרטון חדש באורך של 5 דקות (כולל מחשבה חדשה על הסיפור וביצוע חדש).
האפשרות השנייה היא לתת להם זמן לחשוב על סיפור טוב (בזמן שהם מתחילים ללמוד על עקרונות האנימציה) ואחר-כך להתחיל לצייר את האובייקטים שלהם (בזמן שהם לומדים על איור ראשוני), וכן הלאה וכן הלאה כך שבסופו של דבר הם יתרגלו את הנלמד באותו רגע ותוך כדי זה יקטינו את העומס שיהיה עליהם בסוף הסמסטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה