יום שבת, 30 ביולי 2011

"אין לי כוח ללמוד את זה, אני מעדיף לשחק במחשב" או הזמנה להגיש רעיונות לתכנים לימודיים שקשה ללמד אותם

אני מעוניין להשקיע את זמני בתקופה הקרובה לפיתוח משחק שיוכיח שאפשר ללמד בעזרת משחקי מחשב או מציאות מועצמת. יש לי רעיון מצויין לכל המערכת שתעטוף את המשחק, תספק סטטיסטיקה למורה/ הורה על הביצועים של השחקן, תציג את הנקודות הבעייתיות והמוצלחות של השחקן ואפילו תייעץ למורה/ הורה כיצד ועל מה לתחקר את השחקן בנוגע לביצועים שלו ותמליץ כיצד כדאי להמשיך הלאה בלימוד ובמשחק.

אבל כדי להמשיך עם הפרויקט הזה אני זקוק לתחום תוכן שיש בו קושי לימודי, כי רק כך אוכל להוכיח שאכן המשחק יכול לסייע. כמו כן אני צריך להתאים את המערכת למשחק כלשהו.

אז אם אתם מורים לכתה או מקצוע ספיציפי ואתם מתקשים ללמד תחום מסויים, או הורים לילדים ששמעתם אותם מוותרים על לעשות שיעורים במקצוע מסויים, או אתם בקשר כלשהו עם ילדים וזיהיתם קושי שלהם -- אני רוצה להזמין את כולכם לכתוב לי במייל או עדיף בתגובות לפוסט הזה. אנא תארו באיזה תחום תוכן מדובר (כמה שיותר מדויק) ומה נראית לכם הסיבה לקושי בלימוד תחום התוכן. נסו לתת כמה שיותר פרטים כמו: מה גיל הילד שלכם, עם איזו חוברת הוא לומד בכתה ומה הוא נדרש לעשות במסגרת המטלות שהוא מקבל בכתה באותו שיעור.

תודה מראש.

תגובה 1:

  1. שחר שלום !

    שמי אודי מלכה ואני מלמד את מקצועות האינטרנט, טכנולוגיה ותוכנה כבר מעל 10 שנים. קראתי את הפוסט הזה זמן קצר אחרי שפורסם ובעקבות התעניינותי בתחום ה- Gamification רציתי להציע לך רעיון למשחק אך הרעיון שהיה לי לפיתוח משחק ללימוד תחום ידע היה מורכב מידיי (הרעיון כולל שילוב של מספר מקצועות במגמת תוכנה ומטרתו להוות את החיבור בין המקצועות).

    לאחר מחשבה נוספת, אני ממליץ לך ללכת בכיוון של פיתוח משחק שעוסק בניהול פרויקטים. זהו תחום חוצה מקצועות ואין מגמה שפרויקט גמר אינו אחד מדרישות המעבר.

    כל הכבוד לך על היוזמה ואשמח להתעדכן לגבי קצב ההתקדמות.

    השבמחק