בהמשך ישיר לכנס Serious Games שנערך באוניברסיטת חיפה בשלישי האחרון, התקיימה סדנא מצומצמת של כ40 מוזמנים במכון ויצמן, שנמשכה יומיים, במטרה לקדם את תחום המשחקים הלימודיים בארץ. המוזמנים הגיעו מתחומי עיסוק שונים: אקדמאים וחוקרים, פסיכולוגים, מפתחי משחקים ומורים שמשתמשים במשחקים.
הקרובים אלי יודעים כמה חיכיתי וכמה אני שוקד על ארגון מפגש כזה שמאופיין במולטי-דיסיפלינאריות במטרה לאחד את קהילת הפיתוח והטכנולוגיה עם קהילת אנשי החינוך תחת קורת גג אחת. אז אפשר לנחש כמה התרגשתי להיות נוכח שם.
אז מה היה לנו שם?
- סקרנו מספר משחקי מחשב שאפשר לנצל אותם לתהליכי למידה. ראינו יתרונות, חסרונות ודרכים לעשות כך.
- בחנו מודלים שונים של הטמעת משחק מחשב בתוכנית לימודים. האם להשתמש במשחק קיים ולעשות רפלקציה, להשתמש במשחק קיים תוך שינוי משתנים מסויימים או יצירת scenario יעודי, האם לפתח משחק חדש, או להשתמש במאפיינים משחקיים כדי להעביר תוכן בצורה מעניינת יותר (gamification).
- שקלנו האם להטמיע את המשחק בשעות בית הספר, לתת אותו כשיעורי בית או לשחרר אותו לשימוש חופשי אחרי שעות בית הספר.
- ניסינו להבין את ההבדל בין משחק, משחק רציני, סימולציה וגיימיפיקציה.
- דיברנו קצת על שימוש בטכנולוגיות חדשות, כמו: סלולרים ומציאות מועצמת.
- התנסינו בפיתוח רעיון למשחק במטרה ללמד את כוח הכבידה.
עדיין לא סיימנו לדבר ולחשוב ויש הרבה עבודה לפנינו.
תודה לכולם ונתראה בפעם הבאה.
בהמשך ישנם מקבץ קישורים.
מקומות חדשים שלמדתי עליהם:
IERG: המרכז למחקר חינוך מבוסס דמיון. הקבוצה ממוקמת בוונקובר שבקנדה וחוקרת דרכים ללמד תכנים בתוכנית הלימודים באמצעות פיתוח הדמיון. הנה כמה מערכי שיעור לדוגמא.
בית ספר עין-הים בחיפה הוא הראשון בארץ להעביר כל תוכן לימודי באמצעים לא קונבנציונליים של כתה ולוח, אלא במסגרת של משחק ותנועה. אמנם שמעתי עליו בעבר אבל עדיין לא ראיתי זאת בעיני.
משחקים חדשים שראיתי:
Quest Atlantis. משחק תלת מימדי חינמי להורדה.
EnerCities. התנסות בבניית עיר (דומה לsimCity). חינמי ברשת.
אנשים חדשים שפגשתי:
גורן גורדון. פיסיקאי צעיר שאוהב פנטזיה ופיתוח משחקי פיזיקה. באתר שלו אפשר למצוא שני משחקים עד כה.
גדי אלכסנדר. חוקר ותיק של משחקים מהאוניברסיטה הפתוחה.
שרית ברזילי. כשהייתה בחברת סנונית עיצבה את "איפה הכסף", שהוא חלק בפורטל "על הגובה", העוסק בפיתוח כישורים פיננסיים.
אורי גלובוס. מרצה באוניברסיטת תל אביב בקורס "מישחוק", שמראה כיצד אפשר להשתמש במשחקים כדי ללמד.
הקרובים אלי יודעים כמה חיכיתי וכמה אני שוקד על ארגון מפגש כזה שמאופיין במולטי-דיסיפלינאריות במטרה לאחד את קהילת הפיתוח והטכנולוגיה עם קהילת אנשי החינוך תחת קורת גג אחת. אז אפשר לנחש כמה התרגשתי להיות נוכח שם.
אז מה היה לנו שם?
- סקרנו מספר משחקי מחשב שאפשר לנצל אותם לתהליכי למידה. ראינו יתרונות, חסרונות ודרכים לעשות כך.
- בחנו מודלים שונים של הטמעת משחק מחשב בתוכנית לימודים. האם להשתמש במשחק קיים ולעשות רפלקציה, להשתמש במשחק קיים תוך שינוי משתנים מסויימים או יצירת scenario יעודי, האם לפתח משחק חדש, או להשתמש במאפיינים משחקיים כדי להעביר תוכן בצורה מעניינת יותר (gamification).
- שקלנו האם להטמיע את המשחק בשעות בית הספר, לתת אותו כשיעורי בית או לשחרר אותו לשימוש חופשי אחרי שעות בית הספר.
- ניסינו להבין את ההבדל בין משחק, משחק רציני, סימולציה וגיימיפיקציה.
- דיברנו קצת על שימוש בטכנולוגיות חדשות, כמו: סלולרים ומציאות מועצמת.
- התנסינו בפיתוח רעיון למשחק במטרה ללמד את כוח הכבידה.
עדיין לא סיימנו לדבר ולחשוב ויש הרבה עבודה לפנינו.
תודה לכולם ונתראה בפעם הבאה.
בהמשך ישנם מקבץ קישורים.
מקומות חדשים שלמדתי עליהם:
IERG: המרכז למחקר חינוך מבוסס דמיון. הקבוצה ממוקמת בוונקובר שבקנדה וחוקרת דרכים ללמד תכנים בתוכנית הלימודים באמצעות פיתוח הדמיון. הנה כמה מערכי שיעור לדוגמא.
בית ספר עין-הים בחיפה הוא הראשון בארץ להעביר כל תוכן לימודי באמצעים לא קונבנציונליים של כתה ולוח, אלא במסגרת של משחק ותנועה. אמנם שמעתי עליו בעבר אבל עדיין לא ראיתי זאת בעיני.
משחקים חדשים שראיתי:
Quest Atlantis. משחק תלת מימדי חינמי להורדה.
EnerCities. התנסות בבניית עיר (דומה לsimCity). חינמי ברשת.
אנשים חדשים שפגשתי:
גורן גורדון. פיסיקאי צעיר שאוהב פנטזיה ופיתוח משחקי פיזיקה. באתר שלו אפשר למצוא שני משחקים עד כה.
גדי אלכסנדר. חוקר ותיק של משחקים מהאוניברסיטה הפתוחה.
שרית ברזילי. כשהייתה בחברת סנונית עיצבה את "איפה הכסף", שהוא חלק בפורטל "על הגובה", העוסק בפיתוח כישורים פיננסיים.
אורי גלובוס. מרצה באוניברסיטת תל אביב בקורס "מישחוק", שמראה כיצד אפשר להשתמש במשחקים כדי ללמד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה