בעקבות גילוי מקורות הנפט והדלק שהתגלו בחופי ישראל, הממשלה החליטה להשקיע את רוב הכספים בשיפור מערכת החינוך. הדרך שבה בחר משרד החינוך להשקיע את הכספים הוא בהשלמת תוכנית התקשוב בבתי הספר במלואה.
אני מאמין שרבים יופתעו מכך, אך באופן אישי אני חושב שזו טעות. תקשוב בבית הספר הוא כלי. בכלים צריך לדעת להשתמש ושימוש לא מתאים אפילו יכול לפגוע.
אני מהמאמינים שחינוך טוב מקורו במורה טוב. תמיד טענתי שתהיה הטכנולוגיה מתקדמת שתהיה, מקומו וחשיבותו של המורה בכתה תשאר עליונה.
לכן, אני חושב שאם יש למשרד החינוך סכום כסף אדיר שנכנס לתקציב, אולי כדאי להשקיע אותו במשאב האמיתי והחשוב מכולם: במורים. בבניית קורסים והכשרות בנושאים מקצועיים, בהעלאת השכר כדי שיתאים לרמת העבודה וההשקעה של המורים, לשכור מורים טובים יותר, להחזיר את האנושיות ורוח החיים למורים שלנו.
בגיליון 533 של עיתון קו לחינוך (מסוף ינואר 2010) נכתב כי מתקיים פרויקט ניסיוני של חינוך לחשיבה במקצועות ההסטוריה ואזרחות שקוטף פירות יפים מאד מהתלמידים המשתתפים בו. אלה הפרויקטים ששווה להשקיע בהם לדעתי.
אני מאמין שרבים יופתעו מכך, אך באופן אישי אני חושב שזו טעות. תקשוב בבית הספר הוא כלי. בכלים צריך לדעת להשתמש ושימוש לא מתאים אפילו יכול לפגוע.
אני מהמאמינים שחינוך טוב מקורו במורה טוב. תמיד טענתי שתהיה הטכנולוגיה מתקדמת שתהיה, מקומו וחשיבותו של המורה בכתה תשאר עליונה.
לכן, אני חושב שאם יש למשרד החינוך סכום כסף אדיר שנכנס לתקציב, אולי כדאי להשקיע אותו במשאב האמיתי והחשוב מכולם: במורים. בבניית קורסים והכשרות בנושאים מקצועיים, בהעלאת השכר כדי שיתאים לרמת העבודה וההשקעה של המורים, לשכור מורים טובים יותר, להחזיר את האנושיות ורוח החיים למורים שלנו.
בגיליון 533 של עיתון קו לחינוך (מסוף ינואר 2010) נכתב כי מתקיים פרויקט ניסיוני של חינוך לחשיבה במקצועות ההסטוריה ואזרחות שקוטף פירות יפים מאד מהתלמידים המשתתפים בו. אלה הפרויקטים ששווה להשקיע בהם לדעתי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה