כמובן שלא כל הפרויקטים עסקו בחינוך (ולמעשה הופתעתי לטובה כשראיתי כאלה שכן :). לא אוכל לסקור כאן את כל מה שהיה שם אבל אלה הפרויקטים שהרשימו אותי במיוחד.
1. דידי ורדי, אדם המציג עצמו כ"מוכר ברגים ומקים מרכז רון ורדי לטיפוח תלמידים מחוננים", הציג מספר מיצגים שבנה בעצמו מחפצים שהוא מוצא ואוסף. המיצגים מלמדים על עקרונות פיסיקליים מגוונים, והעקרון שמוביל את ורדי בבניתם הוא "שיהיה כיף". בניית המיצגים מתבצעת בשיתוף עם הגארג' גיקס של יוסי ורדי, (שהם חברים קרובים שלי), שנמצא בחולון.
2. מחולל המשחקים KUDU של מיקרוסופט מאפשר לילדים לפתח משחקים בעזרת מנשק משתמש מדהים במורכבותו מחד ופשטותו מאידך. הפיתוח והמשחק יכולים להתבצע גם באופן יחידני וגם באופן שיתופי של כמה אנשים בו-זמנית. אני מהמר כי התוכנה הזו תכנס חזק לעולם הילדים כשתצא לאור, ויש לה פוטנציאל אדיר בלימוד הקונספט שמאחורי תיכנות מונחה עצמים.
ילד מדגים את המחולל של KUDU בכנס אחר:
3. אותיות מרקדות לצלילים. מוחמד חוסיין, בוגר המגמה למדיה אינטראקטיבית בשנקר, הציג את פרויקט הגמר שלו שעוסק בשילוב המוזיקה עם הקליגרפיה. תוכנה שיצר, Musink, יודעת לקבל טקסט כלשהו ולכתוב אותו על-פי מנגינה מסויימת. כלומר, לצלילים המתנגנים יש השפעה על מראה האותיות הנכתבות.
4. הקוביה ההונגרית עוברת למציאות אחרת. סטודנטים מאוניברסטית בן גוריון ובצלאל לקחו את הרעיון של הקוביה ההונגרית למקום קצת שונה. תאלצו לחכות לסרט ההדגמה שלהם כדי לראות זאת.
ולסיום סיומת, סרטון שמציג מהפך עתידני בממשק אדם-מכונה בתוך הבית.
הנה קישור לסרטון הדגמה על הקוביה המיוחדת של הסטודנטים הישראלים: http://peopleschoice.imaginecup.com/default.aspx
השבמחקתודה על אזכור המשחק Out of the Cube. למי שיכול להיכנס לקישור ולהצביע לנו, נודה לו מאוד!
השבמחקנתי.