לפניכם מורה לביולוגיה בתיכון שמסבירה על משחק מחשב שבו השתמשה בכיתה שלה כחלק מהשיעור. היא מתארת כי המשחק רק אתגר את התלמידים והביא אותם למצב שבו התעניינו יותר בחומר שרצתה ללמד!
המשחק נבנה ואושר מבחינה תוכנית על-ידי איגוד המדענים האמריקאי (Federation of American Scientists). באתר שלהם תוכלו למצוא מערכי שיעור שמגיעים לרמת איזה שאלות לשאול את התלמידים לאחר כל משחקון.
שכחתי לציין שהמשחק חינמי לחלוטין והשימוש בו פתוח לגמרי.
ממליץ מאד לכל מורי הביולוגיה לנסות את המשחק ולראות בעצמכם!
תודה על המידע !
השבמחקממליץ גם על הכלי החדש של גוגל למיפוי גוף האדם !
קראתי את הכתבה ב- TheMarker.
* יש צורך בהתקנת דפדפן תומך טכנולוגית WebGL.
לכתבה:
http://it.themarker.com/tmit/article/13448
להורדת דפדפן:
http://googlesystem.blogspot.com/2010/12/google-body-browser.html
אכן משחקים יכולים לשמש יופי של המחשה ולימוד. כך גם אנימציות וסרטונים. הבעיה הגדולה שלנו היא התרגום. התלמידים לא יודעים אנגלית ברמה שמאפשרת להם לשחק במשחקים ולהבין את הסירטונים. לכן הם גם לא יכולים להשתמש ב-webquest רבים שיש על הרשת. התחלתי להכין תרגומים של case studies לביולוגיה, אבל זו טיפה בים.
השבמחקל-case studies: http://sciencecases.lib.buffalo.edu/cs/collection/detail.asp?case_id=591&id=591
מסכים בהחלט, גילמור. חוסר הנוכחות של הWebQuest במערכי השיעור בארץ מאד מפתיע שכן הם היו יכולים לשפר מאד את מעמד המורה לדעתי.
השבמחקאבל יש מי שעומל על תרגומים ו/או יצירת חדשים (למשל במכון הטכנולוגי בחולון במחלקה לטכנולוגיה למערכות למידה).