יום שני, 11 ביולי 2011

0AD, ההזדמנות ליצור את העתיד בעזרת משחק מחשב ללימוד הסטוריה

לפני מספר ימים פורסם פוסט אורח בבלוג של אורן ויצמן, חבר יקר, המודיע על הקמתו ופיתוחו המתקדם של משחק מחשב אסטרטגיה חינמי (!) המתעסק בתקופה הקדומה שבין 500 לפני הספירה ועד 500 אחרי הספירה. אפשר לשחק בו את אחת המעצמות העתיקות: יוון, רומא, קלטים, קרתגים ועברים.

החדשנות האמיתית במשחק הזה היא שהמשחק מפותח בשיטת הקוד הפתוח, מה שמאפשר בעצם לכל אדם באשר הוא לגשת לקוד המקור של המשחק, לשנות אותו ולעדכן את המשחק עצמו. בשפה פשוטה- שיטת העבודה הזו מאפשרת הוספת עולמות/ יחידות/ תקופות/ עמים/ סכנות/ אויבים או כל תוסף כזה או אחר. היה ובחר לעשות כן, יכול המתכנת להעלות את השינויים שביצע לרשת ובכך לשתף את שאר העולם בשינוי שהוסיף למשחק.

יחד עם זאת, המשחק הוא חינמי לחלוטין ואין שום צורך להיות מתכנת כדי להשתמש בו! שמו בישראל הוא 0AD והרעיון שייך לצוות ישראלים שקוראים לעצמם Wildlife Games.

אני מפציר בזאת בכל המורים להסטוריה ותנ"ך (ובכל אנשי החינוך המתעניינים בתחומים אלה) להוריד את המשחק, לנסות אותו ואחר כך לכתוב למפתחי המשחק הערות בונות שיכולות להביא למשחק לימודי יותר. נסו לבחון כיצד ניתן יהיה ליצור מהמשחק הזה פלטפורמת לימוד טובה לשיעור מסוים בתכנים הקיימים. נסו להבין מה כדאי להכניס למשחק או לשנות בו כדי שיתמוך בהוראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה