יום רביעי, 6 במאי 2009

הנסיכה של עולם משחקי המחשב בארץ נפטרה השבוע. דיאנה סילברמן-קלר ז"ל

היום נודע לי שפרופ' דיאנה סילברמן-קלר נפטרה השבוע ממחלה קשה. אני רוצה להביע את השתתפותי עם צער המשפחה ועם צערם של כל העוסקים בתחום משחקי המחשב בארץ.
דיאנה אחראית להקמתה של תוכנית הלימודים למשחקולוגיה בבית ברל, שהיא התוכנית היחידה היום בארץ שנותנת לתלמידים להתעסק אך ורק במשחקי מחשב: בהיבט האקדמי, הטכני והשיווקי של העניין. התוכנית חיה ונושמת כבר 3 שנים (נדמה לי).

הכרותי עם דיאנה היתה קצרה מאד אבל מרגשת מאד. יצא לי לשוחח איתה בכנס הצגת עבודות הסיום של המחזור הראשון של התוכנית למשחקולוגיה לפני כשנתיים. השיחה הקצרה עסקה בקשר שבין משחקים לחינוך ולמידה, בדגש על משחקים רציניים בארגונים עסקיים. השיחה התחילה לאחר שראתה אותי קורא בספרו של קלארק אלדריץ' (clarck aldrich, "learning by doing" ,המדבר על יצירה של משחק לימודי אפקטיבי, ושאלה איך הוא.
הבנתי מהשיחה שדיאנה באה מתחום החינוך והפדגוגיה אך שלא היה לה פחד מהשינויים שהטכנולוגיה מציבה בפנינו (כמו לאנשי חינוך רבים אחרים). היכולת הזו אפשרה לה לראות את התועלות הרבות שיכולות לצמוח משילוב של משחקי המחשב בחינוך. התרגשתי מאד למצוא אדם כמוה, שבאמת רוצה לחנך, לא מפחד מהטכנולוגיה והשינוי, ויוצר מהעולם הזה משהו קצת טוב יותר. 

יהי זכרה ברוך.

תגובה 1:

  1. פרופ' דיאנה סילברמן-קלר יזמה עוד שתי תוכניות בבית ברל: לימודי ניו-מדיה ולימודי עיצוב תוכן נייד. במקביל פיתחה תכנית לימודי עיצוב פיתוח משחקי מחשב בחטיבת ביניים דורות בראשון לציון ובתיכון ברמת השרון. אין ספק דיאנה היתה חלוצה ומובילה בתחום.
    כמי שלמדה בתכנית והכירה אותה באופן אישי, אני יודעת שהיא השפיעה רבות על מפתחים צעירים בתעשיית המשחקים בארץ וגם על אלו שכבר רכשו ניסיון בתחום.

    יהי זכרה ברוך.

    השבמחק