יום שלישי, 13 בינואר 2009

בניית אתרי אינטרנט בחינם, בקלות ובפשטות

מכל הכלים לבניית אתרים שיצא לי לראות, להכיר ולהתנסות בהם עד היום, synthasite.com בלא ספק מנצח את כולם. 
הכלי חינמי לחלוטין, פתוח לגמרי לכל משתמש לאחר הרשמה קצרה (אפילו ללא שליחת אישור למייל!), ומאפשר שימוש בכלי web2.0 כמו הוספת בלוגים, תגיות, פורומים ווידגטים למיניהם. הכלי מלווה את המשתמש עד לפרסום האתר (גם תחת שם דומיין שהמשתמש מביא בעצמו!), ואפילו מאפשר למשתמש ליצור מספר אתרים בלתי מוגבל, כולל שמירת הקבצים הרלוונטים לכל אתרים. 

ולמה בכלל אני מזכיר את הכלי הזה על גבי דפים אלה, אתם שואלים?
משום שאני מוצא את הכלי הזה כשימושי מאד גם להרכבת אתר בית-ספרי שיכול לענות על כל הצרכים הפדגוגים והחברתים עליהם דיברתי בפוסטים קודמים. אני חושב שכלי כל כך שימושי, פשוט ובהיר יכול לשמש לשימושים פדגוגים נוספים, כמו: בניית אתר כיתתי בנושא מסויים, פיתוח קהילת ידע סביב נושא אחר, פיתוח מנשקי משתמש (user interfaces). 

בקיצור, אני ממליץ בחום להכנס להתרשם (ואינני מקבל על זה שום תמלוגים...:).

5 תגובות:

  1. האם הצלחת ליצור אתר בעברית ב-synthasite? ניסיתי לפני כמה חודשים כי היישום מצא חן גם בעיניי מסיבות דומות מאוד לשלך - התאכזבתי בזמנו כפי שתוכל לראות כאןhttp://edureshet.synthasite.com/
    אמנם היה אפשר ליישר טקסט לימין - אבל העברית לא קריא..

    השבמחק
  2. ככל הנראה התמיכה בעברית השתפרה מאז הניסיון האחרון שלך. ראי למשל דוגמא לאתר שאנחנו בונים לפרויקט בלימודים:
    http://bankteivathamiluimnik.synthasite.com/

    מצד אחד אני שמח מאד לראות מורה שקורא את הבלוג שלי, מצד שני אין הרבה מורים כמוך בארץ, הלא כן? כלומר עם נגישות כזו לטכנולוגיה.

    השבמחק
  3. נראה טוב! כנראה שאנסה שוב.
    לגבי מורים עם גישה לטכנולוגיה לדעתי יש הרבה יותר ממה שנדמה, אבל פחות ממה שרצוי, חלק חברים בקהילת ב-edureshet אבל לדעתי יש רבים אשר עדיין מעדיפים פשוט לשמור על פרופיל נמוך.

    השבמחק
  4. עדכון קטן: כתובת האתר שונתה ל yola.com

    השבמחק
  5. אחרי שפיתחתי אתר כמעט מלא בעזרת Yola.com, מצאתי איתו שתי בעיות מרכזיות: החיבוריות לא טובה בכלל ויש בעיית שימושיות בבלוג שלהם (קשה לאפשר השארת תגובות וכו').

    עכשיו מצאתי אתר אחר בשם www.Weebly.com הפותר את בעיות אלה ואפילו מאפשר הוספת פורום לאתר בקלות רבה. המנשק כמעט זהה בשני האתרים, כך שמי שהתנסה בYola.com לא יתקשה גם בweebly.com . שני האתרים תומכים בעברית.

    השבמחק